יום שלישי, 14 בפברואר 2012

איך מתמודדים עם אקנה?


תופעת האקנה, ראשים שחורים ופגעי עור מופיעה בקרב נערות החל מגיל 16 וישנם בנות שהתופעה נמשכת עד לגיל מאוחר יותר כמו 20 שנה. השאלות שעולות בקרב הנערות הסובלות מאקנה היא כיצד מומלץ לטפל בתופעה, ואיך מומלץ להתאפר כאשר יש אקנה?

כאשר התקשרה אלי לקוחה צעירה בהיסטריה, שבועיים לפני הבת מצווה של אחותה, וסיפרה לי שהיא סובלת מאקנה. מיד הרגעתי וביקשתי שתתאר את המצב, היא סיפרה שעור פניה מלא בפצעונים וגרוע מכך הוא יבש בצורה קיצונית. הסברתי לה שחשוב מאוד להרגע ולהבין שזו תופעת חולפת, הלחץ והמתח בהם היא נמצאת גורמים להגברת תופעת האקנה. כמו כן המלצתי לה לערוך שינויים בתזונה לאכול יותר ירקות, חלבונים ולהפחית בפחמימות, מוצרי חלב, חטיפים, משקאות מוגזים וג'אנק פוד. בנוסף, אמרתי לה שעליה לשנות את הרגלי טיפוח עור הפנים, מכיוון שעליה מצד אחד לייבש את הפצעים ומצד שני עדיין לשמור על לחות העור, עליה להשתמש במוצרים המותאמים לאקנה.

המלצתי לה על סדרת האשכולית הורודה של חברת נטרוג'ינה, שמיועדת לעור צעיר הסובל מפגעי עור וראשים שחורים, הסברתי שהסדרה כוללת 3 מוצרים ואני ממליצה להשתמש לפחות בשניים מתוכם: 1. תרחיץ פנים לניקוי פנים יומי, עם טכנולוגית microclear המנקה לעומק כדי לסייע בהעלמת פגעי עור וראשים שחורים. הוא מנקה בעדינות מבלי לגרום לייבוש יתר וניחוח האשכולית הורודה מעורר וממריץ. 2. תרחיץ גרגירים לפנים שמסייע בהעלמת פגעי עור וראשים שחורים, הגרגירים מונעים חסימת נקבוביות מבלי לגרום לייבוש יתר בניחוח אשכולית ורודה. 3. תרחיץ קרם יומי לניקוי עדין של העור והסרת ליכלוך ושומן כדי לסייע בהעלמת פגעי עור, מבלי לגרום לייבוש יתר בניחוח אשכולית ורודה. (מחיר למוצר 90 ש"ח).



הסברתי לה שהאיפור לאירוע יהיה מיוחד לעור עם בעיות אקנה ועם זאת אני אדאג להדגיש את עיני ולמשוך תשומת לב אליהם. אמרתי לה שאני אשתמש לאיפור במייקאפ נוזלי ללא שומן, והסברתי לה שחשוב מאוד שהיא תוודא שעל המייקאפ שלה כתוב oil free. על הפודרה נוותר ולסומק נשתמש בסומק נוזלי ללא שומן. את העיניים נדגיש באמצעות צלליות, איילינר ומסקרה טובה.