יום רביעי, 6 באוקטובר 2010

עור פנינו בתקופת ההריון




גילית שאת בהריון וזו אחת הבשורות הנפלאות שיש, כולך קורנת מאושר, אבל מה קורה לעורך בתקופת ההריון?

בתקופת ההריון, אנחנו עוברות שינויים הורמונליים הבאים לידי ביטוי גם בעור הפנים והצוואר, ישנם נשים שעורן זוהר בתקופה זו והן נראות נפלא ואילו אחרות סובלות מבעיות שונות: כתמים בעור, פצעונים, אקנה, יובש בצורה מוגזמת ועוד.

אם אתן מאלו שסובלות מעור בעייתי במהלך ההריון, אל דאגה, בדרך כלל תופעות אלו נעלמות כמה חודשים לאחר הלידה.
איפור ועיצוב שיער: תמי מרגלית, צילום: הילה לוצקי
איפור ועיצוב שיער: תמי מרגלית, צילום: הילה לוצקי


אספתי לכן ההריוניות, כמה טיפים לטיפול ושמירה על עורנו במהלך ההריון


• לשתות מים והרבה (מינימום 8 כוסות ליום ואפילו יותר) - זו המלצה שטובה בכל שלב בחיים ובמיוחד בהריון. אני יודעת שרופאי נשים ממליצים לכם לשתות מים מסיבה בריאותית (מונע התייבשות וצירים), אבל מים גם עוזרים לנו לשמור על עור פנים זוהר, חלק ובריא יותר.

• תזונה נכונה- ידוע כי מה שאנחנו מכניסים לגוף שלנו משפיע לא רק פנימי, אלא גם על עורנו. לכן חשוב לאכול תזונה בריאה: ירקות ופירות (המכילים אחוזים גבוהים של מים וויטמינים), דגנים מלאים וקיטניות, דגים כמקור לחלבון.

• הימנעי מעישון ואלכוהול, הגורמים לירידה בספיגת ויטמינים בדם וכבר אמרנו שויטמינים ומינרלים הן מקור חשוב לבריאותנו ולמצב עורנו.

• להמנע מחשיפה לשמש- ואם כבר נחשפת לשמש, מרחי קרם הגנה כל כמה שעות, שימי על הראש כובע רחב שוליים על מנת להמנע מכתמים נוספים.

• המנעי מלחץ ומצבי מתח שגורמים לך לחוסר שינה, באופן מיידי זה בא לידי ביטוי בשקיות מתחת לעיניים, אבל בטווח הארוך זה גורם לפגיעה בספיגת ויטמינים ומינרלים בגוף ומאיץ את הזדקנות העור והיווצרות קמטים.

• ניקיון הפנים- מומלץ לנקות את עור הפנים והצוואר מאיפור, זיהום אוויר ועודפי שומן המופרשים מהעור.

• לחות לעור הפנים – הקפידי להעניק לחות יומית לעור הפנים, וגם לגופך, תוך שימוש במוצרים איכותיים.

• הגדישי תשומת לב לאזור העיניים והצוואר, אזור זה דק יחסית לשאר חלקי הגוף והוא חשוף במיוחד לנזקי הסביבה. העניקי לו לחות והזנה מתאימים.

• השתמשי במוצרי איפור איכותיים, אך בעלי מרקם קליל, על מנת להמנע מיצירת כובד על עור הפנים, מומלץ להשתמש במייקאפ במרקם נוזלי.

בתפקידי אני מאפרת נשים בהריון לצילום הריון וכן נשים לאחר לידה לאירוע המשפחתי ונתקלת בתופעות הורמונליות שונות הנובעות מההריון, שמרי על עצמך ועל עורך במהלך ההריון וכך תוכלי לעבור אותו בשלום



קרדיטים:
דוגמנית: נטע ליכטר
צלמת הריון וילדים: הילה לוצקי
איפור, שיער וסטיילינג: תמי מרגלית